Jeg tror på deg

( Historie )

Jeg tror på deg sa de ikke. Forsovet er dette også greit, men da spør jeg min venn om det umulige ; Vis deg frem.

Jeg sov ikke godt i det hele tatt, men en drøm hadde jeg og det var nok ikke en drømantydning. Det var nok bare en falsk drøm om det usette?

Sånn liker jeg å provosere det usette. For jeg ser at dette fungerer ikke i lengden.. det er ikke slikt liv jeg ønsker meg… å ha noen usynlig opp i mitt øret for å fortelle meg hva jeg skal gjøre og ikke gjøre, mistforstå meg rett, det er ikke slikt at det er negativt de prøver jo bare å hjelpe meg og veilede meg..

Men..det er et stort men..

Jeg får angst og frykt og veiledningen blir brutt..

Skulle ønske noen kunne kjenne seg igjen? For hvor mange er det der ute som er intiutive? Jeg tror nok det er flere av oss.. jeg gikk jo i flere år i fornektelse og trodde jeg var noe annet; Ingenting.. men jeg var noe eller noen..

Jeg kjempet ganske hardt for disse ordene, det er det ingen som ser.. eller for væremåten min.. jeg kjempet hardt for at den hellige ånden og den hellige kraften skulle møtes.. det tok meg 28 år..

Jeg kunne bare ikke godta en religion..jeg hadde plass til flere og til alt og alle..

Standheftighet var det jeg viste dem. Troskap var det jeg viste dem. Indre styrke var også det jeg viste dem.

Men er det en ting jeg ikke gjør så er det å la dere tro på noe, for deres sin skyld. Det handler ikke om å tro på noen, det handler om en tro.. og det er to forskjellige ting..

Det var ikke slikt at jeg kunne begi meg selv ut på denne reisen alene, det ble litt feil.. så jeg trengte de så kalte usynlige vennene de som tenker og sier i det usette ” jeg ser deg” og ” jeg forstår deg” .

Jeg falt pladask for en gammel mann!

Det sies ikke at dette er en fiksjon.. det er bare en historie.. og en historie blir aldri tatt ut av et kontekst? Eller hva?

Hvor mye har du forandret deg? Og hvor mye har du sett meg i det usette?

Så jeg fortsatte min beretning.. om det usette.. for vi ser jo dem ikke? Hva da? Den hellige ånden og den hellige kraften.. men vi ser en religion? Eller to?

Men jeg kan jo allerede bøkene utenat, når jeg tar og leser dem så vet jeg allerede hva som står der.. det er utdatert.. og jeg trenger en ny bok..

Så de skrev meg en ny bok.. og den har jeg.. og den står klar for deg som er nysgjerrig på meg og min reise.. nei.. den er nok topp hemmelig.. og er kun for meg..

Så jeg avslutter det her..

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg